Monday, February 27, 2012

bergurau biar berbatas.

assalamualaikum.

entry plg tk best. menaip dgn pnuh kesabaran di dada. bak kata org, ikot kn rasa binasa, ikot kn hati, mati. nie smua perasaan pnuh keji yg dihembuskn syaitan dlm hati aku.

bkn nk mara. bkn nk trasa. cuma berharap. tlg lh hormat P R I V A C Y org lain. org lain pn ada maruah. nk bergurau boleh, tp pls bertempat, n fikir kesan dr perbuatan tersebut. mgkin si pelaku tk merasa ape2. cuma ketawa. ketawa. n ketawa. tp yg d'perlakukan begitu, mgkin si pelaku 2 tk thu, ape yg dia anggp gurauan tue dh mgguris n mgkin perkara tue dh mgganggu emosi or perasaan org tersebut. 

tk semua bnda hidup kt dunia nie sempurna. mgkin kelebihan aku bkn pd perkara tersebut. smbil menaip, msih terbayang, malu. tuhan je yg tahu. yg aku mampu, mngadu pd capital F. menangis? ofcoz.  

bygkn if awk tue d'tempat aku. ape yg awk tue tk suka d'ketahui umum, tp aku thu, awk tue rasa ape? bahagia? msti bahagia teramat kn? tahniah if rasa mcm tue. 

sahabat. memg semua kita blh kongsi n blh bergurau, but bila mnyentuh bnda yg snsitif, maaf. aku bukan org yg blh trima itu sbgai bhn gurauan. aku tk sesempurna awak tue dr segi tersebut. n harap kejadian tue tlg jgn diulang. tp ape beza diulang or tk berulang skali pun? bnda buruk smua org akan ingat smpai bila2. sbb, kelemahan org lain yg akan dicari kebiasaan nye. n bila kelemahan tersebut dh dikecapi, jgn harap akan d'lupakn. tk begitu? dn mgkin kelemahan itu akan dijaja. tk mustahil.

if nk bergurau, pls fikir, patut or tk. ok? sblm nie aku pernah ke aniaya awak tue smpai mcm tue skali? n i know, if berlaku skali pun, awak tue tk kisah. sbb kelebihan awak tue cantik serba serbi. so no prob if that mimpi ngeri terjadi pd awak tue. siapa pn tk kn kisah. kn?

buat si awak tue yg bersubahat, tahniah. aku mnghargai. mgkin smue nie keseronokan berganda utk dirai. awak tue berdua tersebut, aku tk mara. tk terasa, cuma mgharap. harap fhm n pndai mnjaga maruah org lain. tk smua manusia sesempurna awak tue berdua.

 if awak tue berdua baca entry nie, aku tk kisah pun. n aku tk mara smua nie jd. n harap berhati2. sbb mgkin aku. atau mgkin yg diatas akan membalas. sekian

No comments:

Post a Comment