Tuesday, July 2, 2013

kehidupan baru.

assalamualaikum

muka org dh dewasa. haha

busuk dh blog nie. dh berulat. lama tk bukak. tenggelam timbul je. well, dh besaq, blog tk berapa nk masuk senarai alam dewasa aku. *dewasa sgt kn -,-'

perkara paling taksub aku nk abadikan dlm blog aku nie adalah 'GUA SEKARANG SUDAH TAMAT DIPLOMA' dh bukan siswazah lg. sekali gus meragut segala keselesaan aku utk berlagak mcm org kaya dgn duit mara + harta makbapak. tk lupa, tamat jugak masa berjimba + berfoya di ipoh. byebye ipoh hijau dan membangun. panjang umur aku jijak kau lg ok?

kenangan berjimba utk yg pengahabisan bersama syg2.

sekarang dah wajib berdikari. barang2 khazanah dari ipoh belum habis keluar kotak,tp aku dah start kerja as a radiographer kat klinik sabak dinpensary dekat sungai besar ni sahaja. bukan taknak keluar dari kampung, cuma memikirkan raya hanya sebulan sahaja lg. so apa2pn kalau nak merantau tunggu lah lapas raya. itupun saranan dari mak. ikotkan sahaja lah apa kata ibu tercinta.

tentang anakku muhammad rayyan al rizky. 5/7/13 nie genap lima bulan usia anak ibu. besar dah. dah pandai sembang versi bayi. dh pandai sembur2 air liur. katanya mungkin kalau dh pandai sembur2 tu dh nk tumbuh gigi. rayyan pun dh semakin kenal aku. semakin manja. balik kerja mesti dia mintak dukung sekejap. peluk2. rindu agaknya. 

majlis cukur jambul rayyan *rayyan dua bulan
rayyan 4 bulan

rayyan pembakar semangat aku utk rajin pergi kerja. haha. almaklumlah, sampai bila nk harap mak abah sediakan keperluan rayyan. tanggungjawab menjaga n membesarkan rayyan sgt mematangkan aku. rasa happy sgt bila buat susu rayyan dari susu hasil gaji aku kerja. bangga tak terkata. siapa kata usia muda tak boleh pikul tanggungjawab mnjaga seorang anak. keperluan rayyan yg lain pn aku dh mula beli sikit2 termasuk keperluan utk raya. seronok sgt bila tgk seorang insan baru di dunia membesar dgn hasil titik peluh kita. usia dan status*bujang bukan penghalang.

aku sekarang dh tak kekok nk bahasakan diri aku IBU. tk kira kat tempat umum, rumah, or mana2 lah, termasuk membahasakan diri aku 'ibu' di rumah buah hati dihadapan emak abah beliau. yg nk pandang serong tu, terpulang. aku hanya menjalankan tanggungjawab menjaga amanah allah. ini takdir aku. aku dipilih utk memikul tanggungjawab ni. aku bersyukur dan bangga.

rayyan 4 1/2 bulan
tentang hubungan dengan buah hati pengarang jantung 'MY CAPITAL F' . "jika dia yg terbaik utk menjadi jodohku, maka dekatkan lah. jika dia bukan yg terbaik, ambil lah dia. tp ambil lh dia perlahan-lahan kerana aku terlalu sayangkan dia." itu doa aku setiap hari. 

semakin hari kami semakin dekat. dia semakin rapat dgn keluarga aku dan aku semakin rapat dgn keluarga dia. rayyan juga semakin manja dgn mak capital F, dgn F plak tk boleh nk kata apa dh, sgt rapat mcm anak dgn ayah. kalau ada masa terluang, F akan bawak kami ke rumah dia. mak.nenek dan adiknya dah terlalu rapat dgn rayyan. tk boleh tk jumpa lama. rindu katanya. mak F pn dah mula membahasakan dirinya 'nenek' pd rayyan. nenek F pula dipanggil 'onyang'. bahagia sangat rasanya. insyaallah kalau jodoh tak kemana. anda semua akan dijemput. *agak kegatalan bunyinya kn

BUAH HATI+PERMATA HATI

utk yg sakit hati dgn kehidupan baru aku, harap tabah. utk yg tumpang gembira dgn kebahagiaan aku, aku harap doakan yg terbaik. amin. 

SENYUMAN KEBAHAGIAAN


p/s: maaf kualiti gambar tidak memuaskan. haha










No comments:

Post a Comment