Wednesday, July 4, 2012

sahabat sejati

assalamualaikum

sahabat sejati memotong kuku sahabat nya.

sahabat zaman sekarag nie memg ramai n mudah kita cari. kat fb belambak kn.berguni2 kawan merangkap sahabat. tp msih adakah sahabat sejati.?

Sahabat sejati bg yana sesorang yang bole mendengar saat suka or duka and sahabat sejati itu rela berkorban apa saja yang dimilikinya untuk seorang sahabat. walaupun dengan hanye mengorbankn masa nye pn dh cukup memadai. wujud kah beliau tu?
bg yana sahabat sejati adalah seorang yang boleh dipercaya dan saling bertukar pendapat dan sesorang yang saling memberi dan tidak pernah mengharapkan imbalan papepn. keikhlasan tue kn penting. n yana pn akan begitu sekiranya beliau begitu. malah yana akan 100x ganda lebih :)
Sebaliknya, seorang sahabat adalah seseorang yg kita cintai.. Bukan cinta seperti dikatakan 'jatuh cinta' pd dia, maksud yana kita akan ambek berat pasal orang tu, n always memikirkannya ketika mereka tidak ada.
bila org tu dh up sikit dari carta,dari kawan mnjadi sahabat sejati, kita akan slalu ingtkan dia lg2 bila kita melihat sesuatu yang mungkin beliau sukai, dan  itu karana kita sgt2 mengenali mereka dengan baik.

 
ciri2 sahabat sejati

1. Mereka adalah seseorg yg ada dlm kepala kita 24/7
2. Mereka adalah seseorang yg kita rasa tenang bila ada bersama. ececeh.
3. Mereka adalah seseorg yang akan call utk btnya kabar.


sahabat sejati akan mmbuat kita mnjadi kuat sbb kita tahu bahwa jika kita memiliki masalah, mereka akan bersedia mendengar.Mereka adalah orang-orang yang tidak akan mentertawakan ataupun menyakiti kita,
dan jika mereka benar-benar menyakiti kita, mereka akan berusaha keras untuk memperbaikinya. sahabat sejati adalah seseorg yang kita cintai dengan sadar ataupun tidak.
sahabat sejati adalah dia yang menangis ketika kita hendak berpisah dgn nya dan seseorang yang menangis bila kita jauh dari dia.
sahabat sejati adalah seseorang yg yg mmbuat kita tk perlu berfikir panjang utk memeluk nya, n kita tak akan berpikir berapa lama memeluk dan siapa yang harus terlebih dahulu mengakhiri.
Mungkin mereka yg kita katakan sahabat sejati itu adalah orang yang memegang cincin pernikahan kita, atau orang yang menghantarkan / mengiringi kita pada waktu pernikahan kita, atau mungkin dialah orang yang kita nikahi !

yana percaya, setiap org ada sahabat sejati kn ? kebiasaanya kita mnganggap sahabat sejati adalah org segolongan dgn kita, contoh, perempuan dgn perempuan. n lelaki bersahabat dgn lelaki. tp walau berlainan jantina skalipun, tk mustahail beliau blh mnjadi sahabat sejati kita kn. jgn kolot sgt :)

alhamdulillah. syukur kpd Nya kerana telah menemukan yana dgn sahabat sejati seawal usia 17thn. insyaallah 11julai nie, genap 3thn persahabatan kami. moga kekal selamanya. amin .

that's all
salam
^_^

No comments:

Post a Comment