Thursday, June 7, 2012

mati itu pasti

assalamualaikum.

wawawaa !  rindu blog tk cantik tp tk hodoh kepunyaan aku ni. nk update memg malas. dgn assgment segunung kinabatangan kinabalu. *chopp! kinabatangan bkn nama sungai ke? asal rasa nk update je, byk assgment. asal byk assgment je, aku nk update. cis! byk alasan sgguh. well, hidup aku memg penuh dgn alasan. tk pecaya, sila tnya en.zul dimi. *beliau adalah jejaka tisu.

jum cerita pasal mati nk tk? tk nk?? why? tkut? thu.. ckp pasal mati je, meremang bulu roma. tp kannn... mati tu pasti. takut kn. tk pyh nk ckp kita ni muda, so mati tu lambat lg. teramat lh salah ok ! nk kata kita muda lg? hbis tu baby dlm perot mama dia tu pun blh mati, so baby dlm erot tu dh tua ke syg? hmm.

memg betul kata seorg kwn aku. mati memg pasti. tp mati tk perlu di seru. n tk perlu kita ckp byk kali. tu sama mcm kita mendoakn kematian tu cpt2 'sampai' pd kita. btl ke?? tp... hati ni nk jgk ckp soal mati. degil !

sejak kita lahir lg. keluar2 je, kita menangis. why ea? kata org, kita menangis sbb perjanjian yg kita dh buat dgn Allah sblm kita keluar dr perot ibu. mgkin kita mnyesal kot dgn perjanjian tu. tk pun kita takut kot. gentar myb. ke nangis gembira ? hmm. dont know lh !

aku ingt lg. masa skolah rendah, time tu darjah5. kata ustazah mati tu sakit tau. rasa sakit yg pling sakit yg kita akan rasa ialah sakit pd saat roh kita nk terpisah dari jasad. btl ke? ustazah soh bygkan, sakit mati umpama sehelai kain yg tersangkut pada duri2, kemudian disentap dgn kuat ! bhkan rasa sakit mati tu berlipat kali ganda. takut nya. sapa nk teman aku time aku nk mati nti ? ermm, kau nk teman?? tkpelh. tknk. aku nk mak. abah. :) *gurau. moga allah panjangkn usia aku. mak. abah. n semua. aminnn..






No comments:

Post a Comment